Robimy senne lusterka
| Polecenia: |
Zadanie 1.
Obejrzyjcie fragment filmu pt.
Akademia pana Kleksa –
Sen Adasia (można go znaleźć w internecie) i porównajcie jego treść z książkowym opisem snu Adasia. Jakie zauważacie podobieństwa i różnice? Jak wyobrażaliście sobie ten sen, zanim zobaczyliście film?
Zadanie 2.
Co było w każdej ze szklanek we śnie, który śnił Adaś Niezgódka? Podpisz rysunki.
Zadanie 3.
Opowiedzcie sobie Wasze sny. Wybierzcie najciekawszy.
Które fragmenty Waszych snów mogłyby się wydarzyć w rzeczywistości, a które nie?
Czy logika snu jest taka sama jak logika realnego życia?
Zadanie 4.
Co oznaczają podane wyrażenia?
• bujać w obłokach
• śnić o niebieskich migdałach
• spędzać komuś sen z powiek
• śnić na jawie
• spać jak dziecko
|
• chodzić spać z kurami
• spać jak kamień
• spać jak zając pod miedzą
• spać na pieniądzach
• spać snem sprawiedliwego
|
Zadanie 5.
Uzupełnij zdania wyrażeniami z Zadania 4.
Jeśli ktoś jest bardzo bogaty, mówimy o nim, że ………………………………………………
Zacznij uważać na lekcji i przestań ……………………………………………………………
Ta jutrzejsza klasówka od dwóch dni ………………………………………………………….
Nie słyszałam żadnych hałasów, całą noc ……………………………………………………..
Pani Adela wstaje o piątej rano, nic więc dziwnego, że ………………………………………
Budziłem się dziś w nocy co pół godziny, po prostu …………………………………………
Nie cierpię na bezsenność – każdej nocy ……………………………………………………..
Zadanie 6.
Czym były senne lusterka w akademii pana Kleksa? Do czego służyły?
Zadanie 7. (praca plastyczno-stylistyczna)
| Zaprojektuj i przygotuj senne lusterko, w którym opiszesz swój sen (może być wymyślony). |