PODGLĄD ATOMU
     
 

Znajdź i pokoloruj na zielono pola oznaczone literą a:





Znajdź i pokoloruj na czerwono pola oznaczone
literą e:





Połącz imię chłopca, bohatera lektury „Jacek, Wacek i Pankracek” z odpowiednim portretem:



Jacek Pankracek Wacek

Wstaw literę a, A, e lub E i przeczytaj wyrazy.

.......la,  .......kran,  t.......blic......, .......p.......r.......t,

.......dam, kr.......d......., kol.......g.......



Tytuł: Spotkanie w polskiej szkole III
Opis skrócony: Sprawdzimy, czy potrafimy rozpoznać i poprawnie wskazać litery a i e.
Przypomnimy sobie imiona oraz cechy wyglądu bohaterów lektury Jacek, Wacek i Pankracek, sprawdzimy znajomość imion koleżanek i kolegów z klasy.
Autor(rzy): Anna Skałba
Hasła treści imię, kolega, koleżanka, litera a, litera e, „Jacek, Wacek i Pankracek”
Uwagi metodyczne Materiały dydaktyczne:Materiały dydaktyczne: kredki, nożyczki – 1 para, kłębuszek włóczki- 1 szt., kartonowe identyfikatory z imionami dzieci z klasy – w górnej, środkowej części identyfikatora zrobiony otwór przy pomocy dziurkacza

1. Kolorowanki

Zadaniem dzieci jest pokolorowanie pól w pierwszym przypadku z literą a, w drugim – z literą e

2. Dobieranie imienia bohatera lektury do obrazka

Dzieci łączą za pomocą linii imię chłopca – bohatera lektury „Jacek, Wacek i Pankracek” z odpowiednim obrazkiem.
Ilustracja przedstawia od lewej: Wacka, Jacka i Pankracka

3. Uzupełnianie luk w wyrazach brakującymi literami

Dzieci wpisują litery a, A, e, E.
Starają się głośno odczytać powstałe wyrazy.

4. Zabawa „Pajęczynka” – sprawdzenie znajomości imion kolegów i koleżanek z klasy

Dzieci siedzą w kręgu na dywanie.
W centrum kręgu leżą identyfikatory z widocznymi imionami dzieci.
Pierwsze dziecko, mocno chwytając koniec włóczki (tak, aby go nie wypuścić z dłoni), rzuca kłębek do wybranego kolegi/koleżanki, wymawiając głośno jego/jej imię.
Dziecko, które przejęło kłębuszek, mocno trzymając nitkę, rzuca kłębek do kolejnego wybranego kolegi/koleżanki, wypowiadając głośno jego/jej imię.
W ten sposób, dzięki krzyżującym się nitkom, powstaje pajęczynka, którą na koniec centralnie przecinamy.
Każde z dzieci wybiera spośród identyfikatorów leżących w centrum koła ten, który należy do kolegi/koleżanki siedzącego/ siedzącej z jego prawej strony.
Z fragmentu włóczki, którą zachowało po przecięciu „pajęczynki” przy pomocy nauczyciela stara się zawiązać kokardkę na wybranym identyfikatorze, który następnie wręcza właścicielowi.

Zasada: kłębuszek podajemy do dzieci, które go jeszcze nie miały.
Szacowany MINIMALNY czas na realizację treści atomu (w minutach) 30
Szacowany MAKSYMALNY czas na realizację treści atomu (w minutach) 40

 
Materiały udostępniane za pomocą Serwisu można wykorzystywać zgodnie z licencją Creative Commons Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska,
z wyjątkiem materiałów, które zostały wyraźnie oznaczone jako nieobjęte postanowieniami tej licencji.
Strona współfinansowana przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego z projektu: „Opracowanie i pilotażowe wdrożenie innowacyjnych programów nauczania – zgodnych z polską podstawą programową kształcenia ogólnego – przeznaczonych dla uczniów – dzieci obywateli polskich za granicą”.
Deklaracja dostępnosci