PODGLĄD ATOMU
     
 

Tytuł książki: "Dziadek i niedźwiadek"

Autor: Łukasz Wierzbicki

Opowiadanie: Przyjaciel Chips

Czas akcji: II Wojna Światowa

Miejsce akcji: pustynia w Afryce

Bohaterowie


Czytamy z podziałem na role.

Chips Wojtek Staszek Narrator



Kto z kim rozmawia?

„- Sądzisz, że zwierzęta się nie przyjaźnią? – zdziwił się Staszek.
- Ot, ganiają po prostu. Trudno tu mówić o przyjaźni – wzruszyłem ramionami. /…/”

.........................................................................................................

„- Hau, hau, hauauau…!!!
- Szukasz Wojtka? Śpi w namiocie, tam go znajdziesz – zawołałem.”

.........................................................................................................


Uzupełnij tabelę. Co się dzieje teraz, co się działo kiedyś?

Co robi? Co robił?

hasa



 
 
merdał ogonem



 
wskakiwał




zatrzymuje się






wpadł na niego





siedział
















Wyrazy: zatrzymał się, wskakuje, merda ogonem, podskakuje, siedzi, podskoczył, budzi się, wpada na niego, hasał, zbudził się.





Wykreśl niewłaściwe wyrazy:

Niedźwiadek, który walczył wraz z polskimi żołnierzami na froncie II Wojny Światowej nazywał się Chips Wojtek Niejadek.

Wojtek lubił kąpiele w balii, czytać książki, grać na pianinie
i jeździć w szoferce wojskowej ciężarówki.

W czasie walk nosił różne ciężkie rzeczy, których człowiek nie mógłby unieść w pojedynkę, na przykład skrzynię z amunicją, czołgi, armaty.

Po zakończeniu wojny zamieszkał w Polsce, w Szkocji,
w Persji w ZOO.


Wpisz nazwy zwierząt znajdujących się w klatkach na ilustracji.

W pierwszej klatce od lewej strony jest .......................................
W drugiej klatce jest ....................................................................
W trzeciej klatce jest ...................................................................
W czwartej klatce jest .................................................................

Sprawdź w słowniku poprawność pisowni.


Tytuł: Zwierzęta i ich zwyczaje III
Opis skrócony: Sprawdzimy, co zapamiętaliśmy z opowiadań o niezwykłym niedźwiadku Wojtku.
Autor(rzy): A. Skałba, J. Studzińska, J. Woźniak
Hasła treści wojna, niedźwiedź, zwierzęta, przyjaźń, pies, przyjaciele, wojsko, czasowniki, czas teraźniejszy, czas przeszły.
Uwagi metodyczne Materiały dydaktyczne:Materiały dydaktyczne: książka pt. Dziadek i niedźwiadek autorstwa Łukasza Wierzbickiego, Wydawnictwo Pointa, Konstancin 2009;

Przebieg zajęć:

1. Ćwiczenia w czytaniu

Czytanie wybranych fragmentów tekstu z podziałem na role.

2. Kto z kim rozmawia?

Ćwiczenia sprawdzające rozumienie czytanego tekstu.
Uczniowie czytają fragmenty opowiadania zamieszczonego w książce, ustalają kto z kim prowadzi dialog i zapisują imiona rozmówców.

3. Ćwiczenia językowe

Wypełnianie tabeli z czasownikami z tekstu.
Utrwalanie umiejętności przekształcania czasowników w różnych czasach.

4. Ćwiczenia sprawdzające

Umiejętność czytania i zapamiętanie informacji z opowiadań nauczyciela o historycznym niedźwiadku.
Wykreślanie z tekstu niepotrzebnych wyrazów.

5. Śmiech to zdrowie

Uczniowie oglądają ilustrację, wpisują nazwy zwierząt ze zwróceniem uwagi na ortografię.

6. Zadanie domowe

Wyszukiwanie ciekawostek o niedźwiadku Wojtku.
Szacowany MINIMALNY czas na realizację treści atomu (w minutach) 50
Szacowany MAKSYMALNY czas na realizację treści atomu (w minutach) 60

 
Dodaj nowe atomy
Schowek

Twoje podręczniki
Liczba zapisanych zestawów:

0



Plan roczny:
Twoja liczba godzin w roku: ustaw
Liczba godzin w schowku:
Minimalny czas realizacji: 0,00
Maksymalny czas realizacji:0,00
Materiały udostępniane za pomocą Serwisu można wykorzystywać zgodnie z licencją Creative Commons Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska,
z wyjątkiem materiałów, które zostały wyraźnie oznaczone jako nieobjęte postanowieniami tej licencji.
Strona współfinansowana przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego z projektu: „Opracowanie i pilotażowe wdrożenie innowacyjnych programów nauczania – zgodnych z polską podstawą programową kształcenia ogólnego – przeznaczonych dla uczniów – dzieci obywateli polskich za granicą”.
Deklaracja dostępnosci