PODGLĄD ATOMU
|
|
|
|
Tytuł:
|
Ciekawski przysłówek, który chciał wiedzieć: jak? gdzie? kiedy? |
Opis skrócony:
|
Poznamy rolę przysłówka oraz czasownika w zdaniu. W tym celu przystąpimy do zabawy o „ciekawskim przysłówku”. |
Autor(rzy):
|
Ewa Darwicz, Monika Korchel, Maria Czubek |
Hasła treści
|
przysłówek, czasownik, zdanie |
Uwagi metodyczne
|
Proponowane w atomie zadania mają charakter zadań utrwalających i sprawdzających. Mogą być wykorzystane w powtórzeniu wiadomości na temat części mowy. W atomie proponuje się utrwalenie pojęcia „przysłówek”. Proponowane w atomie zadania mają charakter zadań utrwalających i sprawdzających. Mogą być wykorzystane w powtórzeniu wiadomości na temat części mowy. W atomie proponuje się utrwalenie pojęcia „przysłówek”.
Materiał do ćwiczeń w rozpoznawaniu i stosowaniu przysłówków znajduje się ponadto w atomach: „Imiona” dni tygodnia i Dzień jak co dzień.
Zadanie 3. Proponujemy uczniom zabawę w „Opowieści przysłówka”. W tym celu na kilku kartkach lub na tablicy umieszczamy napisy: NIGDY, CZĘSTO, ZAWSZE, CZASAMI, WCZORAJ, JUTRO. Zadaniem uczniów jest zapisanie poniżej kilku czynności, które dany uczeń zwykle wykonuje / nie wykonuje lub co zrobił lub ma zamiar zrobić. Uczniowie kolejno podchodzą do tablicy / lub podają sobie kolejno kartki z napisami i zapisują swoje wypowiedzi (dla ułatwienia zapisania można wykorzystać kartkę A2 lub A1).
|
Szacowany MINIMALNY czas na realizację treści atomu (w minutach)
|
45 |
Szacowany MAKSYMALNY czas na realizację treści atomu (w minutach)
| 45 |
|
| |
|
|
|
|
Dodaj nowe atomy
|
Schowek
|
Liczba atomów w schowku: 0
|
|
Twoje podręczniki
|
Liczba zapisanych zestawów:
0
|
|
Plan roczny:
|
Twoja liczba godzin w roku: ustaw
Liczba godzin w schowku:
Minimalny czas realizacji: 0,00
Maksymalny czas realizacji:0,00
|
|
|