PODGLĄD ATOMU
     
 



Tytuł: Ciekawski przysłówek, który chciał wiedzieć: jak? gdzie? kiedy?
Opis skrócony: Poznamy rolę przysłówka oraz czasownika w zdaniu.
W tym celu przystąpimy do zabawy o „ciekawskim przysłówku”.
Autor(rzy): Ewa Darwicz, Monika Korchel, Maria Czubek
Hasła treści przysłówek, czasownik, zdanie
Uwagi metodyczne Proponowane w atomie zadania mają charakter zadań utrwalających i sprawdzających. Mogą być wykorzystane w powtórzeniu wiadomości na temat części mowy. W atomie proponuje się utrwalenie pojęcia „przysłówek”.
Proponowane w atomie zadania mają charakter zadań utrwalających i sprawdzających. Mogą być wykorzystane w powtórzeniu wiadomości na temat części mowy. W atomie proponuje się utrwalenie pojęcia „przysłówek”.
Materiał do ćwiczeń w rozpoznawaniu i stosowaniu przysłówków znajduje się ponadto w atomach: „Imiona” dni tygodnia i Dzień jak co dzień.
Zadanie 3. Proponujemy uczniom zabawę w „Opowieści przysłówka”. W tym celu na kilku kartkach lub na tablicy umieszczamy napisy: NIGDY, CZĘSTO, ZAWSZE, CZASAMI, WCZORAJ, JUTRO. Zadaniem uczniów jest zapisanie poniżej kilku czynności, które dany uczeń zwykle wykonuje / nie wykonuje lub co zrobił lub ma zamiar zrobić. Uczniowie kolejno podchodzą do tablicy / lub podają sobie kolejno kartki z napisami i zapisują swoje wypowiedzi (dla ułatwienia zapisania można wykorzystać kartkę A2 lub A1).
Szacowany MINIMALNY czas na realizację treści atomu (w minutach) 45
Szacowany MAKSYMALNY czas na realizację treści atomu (w minutach) 45

 
Dodaj nowe atomy
Schowek

Twoje podręczniki
Liczba zapisanych zestawów:

0



Plan roczny:
Twoja liczba godzin w roku: ustaw
Liczba godzin w schowku:
Minimalny czas realizacji: 0,00
Maksymalny czas realizacji:0,00
Materiały udostępniane za pomocą Serwisu można wykorzystywać zgodnie z licencją Creative Commons Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska,
z wyjątkiem materiałów, które zostały wyraźnie oznaczone jako nieobjęte postanowieniami tej licencji.
Strona współfinansowana przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego z projektu: „Opracowanie i pilotażowe wdrożenie innowacyjnych programów nauczania – zgodnych z polską podstawą programową kształcenia ogólnego – przeznaczonych dla uczniów – dzieci obywateli polskich za granicą”.
Deklaracja dostępnosci