Stosowanie cyfr i liczb (3)
Zadanie 1.
Pan Samochodzik i chłopcy, czekając na naprawę samochodu w Białymstoku, udali się do restauracji na obiad. Wykorzystując przykładowe menu, wykonaj poniższe polecenia.
1. Złóż w imieniu każdego z bohaterów zamówienie. Wybierz potrawy i napój.
2. Porównaj ceny za zamówienia poszczególnych osób. Które zamówienie było najdroższe?
3. Oblicz, ile zapłacili łącznie za obiad i wypisz słownie czek, którym zapłacili.
4. Wyobraź sobie, że Ty również uczestniczysz w obiedzie. Co zamawiasz? W parach ułóżcie dialog w restauracji między klientem a kelnerem.
Zadanie 2.
Pan Samochodzik i chłopcy robią w Olsztynie zakupy na dalszą drogę. Doradź im, ile określonych produktów będą potrzebować. Pamiętaj, że są produkty, które kupujemy nie na sztuki. Skorzystaj więc także z poniższych określeń:
kilogram
butelka
puszka
bochenek
paczka
pudełko
Zadanie 3.
Porównaj ceny poniższych produktów w Polsce i kraju, w którym teraz żyjesz (dopisz słownie wartość określonej rzeczy w danym kraju).
1. Spróbuj zamienić podaną wartość produktu na jednostki monetarne obowiązujące w tym kraju.
2. Które towary w Polsce są droższe, a które tańsze?
Np. w Polsce / w innym kraju
chleb – dwa złote, ……………………………….;
kawa – piętnaście złotych, dziewięćdziesiąt dziewięć groszy, ……………………………….;
herbata – pięć złotych pięćdziesiąt groszy, ……………………………….;
jabłka – trzy złote za kilogram, ……………………………….;
cukierki miętowe – trzy złote trzydzieści groszy, ……………………………….;
gałka lodów – jeden złoty pięćdziesiąt groszy, ……………………………….