PODGLĄD ATOMU
Historia toruńskich pierników
Tytuł:
Z biegiem Wisły II
Opis skrócony:
Wędrując wzdłuż Wisły zatrzymamy się na dłużej w Toruniu i poznamy słodką historię związaną z tym miastem.
Autor(rzy):
Małgorzata Małyska malmal@interia.pl
Hasła treści
Wisła, miasta, Toruń, mapa Polski, legenda, pierniki, gra, liczebniki, przyimki
Uwagi metodyczne
Materiały dydaktyczne:
Materiały dydaktyczne:
mapa Polski, kontur Polski z zaznaczoną Wisłą przygotowany na dużym papierze, zdjęcia z Warszawy, Krakowa, Torunia, kredki, klej, wyrazy do nauki czytania, kolorowe karteczki.
Przebieg zajęć:
1. Opowiadanie toruńskiej legendy
Nauczyciel zachęca, aby uczniowie słuchając oglądali pierniki umieszczone na kartach podręcznika.
Na pierniczkach są scenki z legendy.
Uczniowie patrzą na „pierniczek”, o którym opowiada nauczyciel.
Legendę można znaleźć http://pl.shvoong.com/books/175957-toru%C5%84skie-pierniki/#ixzz1frzM2ARA
2. Praca z podręcznikiem - ćwiczenia w mówieniu i czytaniu
Zadaniem dla dzieci będzie wymyślenie tego, co mówią lub myślą bohaterowie legendy.
Uważne słuchanie treści „dymków” – czyta nauczyciel lub czytający uczeń.
Nauka czytania treści dymków.
3. Dawno temu w Toruniu – scenki dramowe
Uczniowie odtwarzają scenki narysowane w pierniczkach.
Układają dialogi…. lub odgrywają scenki, a pozostali uczniowie zgadują , co to za scenka i „podkładają” dialogi.
Szacowany MINIMALNY czas na realizację treści atomu (w minutach)
20
Szacowany MAKSYMALNY czas na realizację treści atomu (w minutach)
30
Materiały udostępniane za pomocą Serwisu można wykorzystywać zgodnie z licencją
Creative Commons Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska
,
z wyjątkiem materiałów, które zostały wyraźnie oznaczone jako nieobjęte postanowieniami tej licencji.
Strona współfinansowana przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego z projektu: „Opracowanie i pilotażowe wdrożenie innowacyjnych programów nauczania – zgodnych z polską podstawą programową kształcenia ogólnego – przeznaczonych dla uczniów – dzieci obywateli polskich za granicą”.
Deklaracja dostępnosci