PODGLĄD ATOMU
żaba
żabka
żabki
zadowolenie
radość
smutek
zdziwienie
Tytuł:
Witaj wiosno! IV
Opis skrócony:
Zagramy w emocjonującą grę, będziemy śpiewać wesołe piosenki i tańczyć razem z bocianem.
Autor(rzy):
Małgorzata Małyska malmal@interia.pl
Hasła treści
Wiosna, łąka, zwierzęta, żaby, bociany, zdrobnienia, pląs, piosenka, liczebniki (główne i porządkowe), opis , gra dydaktyczna
Uwagi metodyczne
Materiały dydaktyczne:
Materiały dydaktyczne:
plastelina (biała, czerwona i czarna), kredki, maskotka lub maska bociana, wycięte wyrazy, które dzieci czytały na lekcjach polskiego, obrazki, które dotychczas służyły do ćwiczeń poszerzających słownictwo, kostka do gry, pionki
Przebieg zajęć:
1. Zabawa w podchody – gra planszowa w podręczniku
Nauczyciel zachęca do udziału w grze dydaktycznej.
Dzieli klasę na dwa zespoły (zespół żab i zespół bocianów).
Przygotowuje: planszę do gry, kostkę do gry, 2 pionki, pojemnik z wyrazami do czytania (powinny się tam znaleźć wyrazy czytane na lekcjach) i pojemnik z obrazkami (których nazwy dzieci poznały na lekcjach polskiego).
Przedstawiciele obydwu zespołów będą kolejno podchodzić do stolika rzucać kostką i głośno licząc przeskakiwać w kierunku wskazanym przez strzałki.
W zabawie w podchody zawsze strzałki prowadzą do jakiejś niespodzianki, czasem jest to list, czasem inne zadanie.
Uczeń wykonuje zadanie (samodzielnie) ale reprezentuje swoją grupę.
Można wprowadzić zasadę, która pozwoli na konsultowanie się zawodnikowi z grupą.
Równolegle, każde dziecko wykonuje te same ruchy pionkiem (może to być guzik lub mała karteczka) na planszy w swojej książce (sprawdzamy się nawzajem).
Wygrywa zespól, którego pionek pierwszy znalazł się na mecie.
2. Czas na lekturę
W kąciku ciekawej książki proponuję przeczytanie opowiadania pt.
Mikołaj, czyli historia pewnego bociana
z książki Danuty Parlak pt.
Kapelusz Pani Wrony
, Wydawnictwo BIS, Warszawa 2009 r.
Dowcipna historia bociana Mikołaja, który chciał poślubić żabę Izabellę.
Co się stanie, gdy zakochany bocian pocałuje swoją wybrankę?
Warto wysłuchać opowiadania i poczekać na morał.
Piękne ilustracje zachęcają do przeczytania pozostałych trzech historyjek.
Lub: Helena Bechlerowa:
O żabkach w czerwonych czapkach
3. Podsumowanie lekcji
Na zakończenie lekcji nauczyciel zaprasza dzieci do powtórzenia zabaw (lub wybranej zabawy), dziękuje za aktywność.
4. Praca domowa
Przeczytam wiersz i opowiem swoim domownikom o żabach i bocianach.
5. Zaznaczam swoją minkę – informacja zwrotna
Szacowany MINIMALNY czas na realizację treści atomu (w minutach)
40
Szacowany MAKSYMALNY czas na realizację treści atomu (w minutach)
50
Materiały udostępniane za pomocą Serwisu można wykorzystywać zgodnie z licencją
Creative Commons Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska
,
z wyjątkiem materiałów, które zostały wyraźnie oznaczone jako nieobjęte postanowieniami tej licencji.
Strona współfinansowana przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego z projektu: „Opracowanie i pilotażowe wdrożenie innowacyjnych programów nauczania – zgodnych z polską podstawą programową kształcenia ogólnego – przeznaczonych dla uczniów – dzieci obywateli polskich za granicą”.
Deklaracja dostępnosci