PODGLĄD ATOMU
     
 

Idziemy do zoo

W NASZYM ZOO
Anna Wojdecka




Jest wesoło
w naszym zoo:
są tukany
pelikany
oraz dwa
orangutany
nietoperze
cztery jeże
lew, jaguar
wilk, kuguar
bure misie
tygrys, rysie
są goryle
krokodyle
dwa bizony
trzy muflony
hipopotam
wylazł z błota
cztery słonie
dzikie konie
Jest wesoło
w naszym zoo.



Zadanie 1.
Odgadnij, o jakie zwierzęta chodzi i wpisz do wiersza ich nazwy.

W NASZYM ZOO

Jest wesoło

w naszym zoo:

są k-tu–ny ……………………………………………………………………………………………………………………

li-pe-ka-ny ……………………………………………………………………………………………………………………

oraz dwa

o-gu-ran-ta-ny ……………………………………………………………………………………………………………………

pe-nie-to-rze ……………………………………………………………………………………………………………………

cztery że-je ……………………………………………………………………………………………………………………

lew, gu-ar-ja ……………………………………………………………………………………………………………………

wilk, gu-ar-ku ……………………………………………………………………………………………………………………

bure sie-mi ……………………………………………………………………………………………………………………

grys-ty …………………………………………………………………………………………, sie-ry …………………………………………………………………………………………

są ry-le-go ……………………………………………………………………………………………………………………

kro-dy-ko-le ……………………………………………………………………………………………………………………

dwa zo-bi-ny ……………………………………………………………………………………………………………………

trzy mu-ny-flo ……………………………………………………………………………………………………………………

po-hi-po-tam ……………………………………………………………………………………………………………………

wylazł z błota

cztery nie-sło ……………………………………………………………………………………………………………………

dzikie nie-ko ……………………………………………………………………………………………………………………

Jest wesoło

w naszym zoo.

Zadanie 2.
Wypisz z tekstu wiersza nazwy wszystkich zwierząt, a następnie przepisz je w kolejności alfabetycznej. Zapisz wszystkie wyrazy w liczbie pojedynczej.
Nazwy zwierząt występujące w wierszu:

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Nazwy zwierząt w kolejności alfabetycznej:
bizon, ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Zadanie 3.
Jak myślisz, czy zwierzęta wolą żyć na wolności, czy w zoo? Uzasadnij swoją opinię.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Zadanie 4.
Jaś poszedł do zoo i odłączył się od koleżanek i kolegów w Żyrafiarni. Koledzy są teraz w Akwarium. Oto plan Miejskiego Ogrodu Zoologicznego w Warszawie. Pomóż Jasiowi spotkać się z kolegami i wyjaśnij mu, jak ma iść, aby trafić do Akwarium. Następnie wyjaśnij dzieciom, w jaki sposób mają dotrzeć z Akwarium do jednego z dwóch wyjść z zoo.



Zadanie 5.
Przyjrzyj się rysunkom z planu warszawskiego zoo i powiedz, jakie zwierzęta można tam zobaczyć.


Tytuł: Idziemy do zoo
Opis skrócony: Pójdziemy do zoo i porozmawiamy o zwierzętach.
Autor(rzy): Agnieszka Suchowierska
Hasła treści zwierzęta, Anna Wojdecka, W naszym zoo, zoo, wiersz, wiersze
Uwagi metodyczne
Szacowany MINIMALNY czas na realizację treści atomu (w minutach) 45
Szacowany MAKSYMALNY czas na realizację treści atomu (w minutach) 60

 
Dodaj nowe atomy
Schowek

Twoje podręczniki
Liczba zapisanych zestawów:

0



Plan roczny:
Twoja liczba godzin w roku: ustaw
Liczba godzin w schowku:
Minimalny czas realizacji: 0,00
Maksymalny czas realizacji:0,00
Materiały udostępniane za pomocą Serwisu można wykorzystywać zgodnie z licencją Creative Commons Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska,
z wyjątkiem materiałów, które zostały wyraźnie oznaczone jako nieobjęte postanowieniami tej licencji.
Strona współfinansowana przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego z projektu: „Opracowanie i pilotażowe wdrożenie innowacyjnych programów nauczania – zgodnych z polską podstawą programową kształcenia ogólnego – przeznaczonych dla uczniów – dzieci obywateli polskich za granicą”.
Deklaracja dostępnosci