PODGLĄD ATOMU
|
|
|
|
Spotkanie w polskiej szkole
Przeczytaj wyrazy i połącz z odpowiednim fragmentem ilustracji.
Podkreśl czerwoną kredką litery „a”, „A”, zieloną kredką litery „e”, „E”.
okno
|
tablica
|
kreda
|
godło
|
stolik
|
Ela
|
Adam
|
ekran
|
aparat
|
Adam
Ela
Tytuł:
|
Spotkanie w polskiej szkole |
Opis skrócony:
|
Poznamy swoje imiona i tradycyjną polska zabawę. |
Autor(rzy):
|
Jolanta Studzińska |
Hasła treści
|
imię, dziwić się, zachwycać się, przedstawiać się, zabawa, klasa, okno, tablica, stolik, kreda, godło, litera a, litera e, |
Uwagi metodyczne
|
Materiały dydaktyczne:Materiały dydaktyczne:
Wizytówki z imionami uczniów, maskotka
Przebieg zajęć:
1. Powitanie - Wyszukaj swoje imię
Uczniowie wybierają wizytówkę ze swoim imieniem oraz nazywają litery z których ono się składa.
2. Zabawa – poznajemy swoje imiona
Uczniowie siedzą w kręgu. Nauczyciel pokazuje maskotkę i mówi: To jest kot Filipek, a ja mam na imię Jola. Podaje maskotkę uczniowi. Uczeń wstaje i mówi: to jest kot Filipek, dostałem go od (pani) Joli, ja mam na imię ….. i podaje maskotkę koledze (koleżance) siedzącemu obok itd. Zabawa kończy się, kiedy maskotka wróci do rąk nauczyciela.
3. Zabawa „Rewia dźwięków i liter”
Uczniowie dostają wizytówki z imionami. Przypominają sobie litery i nazywają litery występujące we własnym imieniu na początku wyrazu. Wymawiają swoje imiona z akcentem na pierwszą literę.
4. Autoprezentacja – zabawa z piłka w kręgu
Stosowanie struktur językowych pozwalających na prawidłowe przedstawianie się. Każdą rundkę z piłeczka zaczyna nauczyciel wprowadzając wzorcową strukturę wypowiedzi (np. Mam na imię…; nazywam się…; mój kolega ma na imię…)
5. Zabawa „Budujemy mosty”
Tradycyjna polska zabawa ruchowa ze śpiewem..
6. Praca z ilustracją z podręcznika
Aktywne globalne czytanie wyrazów: okno, tablica, kreda, godło, stolik, Ela, Adam, ekran, aparat.
7. Zabawa fabularyzowana Chory Adam
Uczniowie za pomocą ruchu, gestu i dźwięków samogłosek „a”, „e”, ilustrują sytuacje z opowiadania.
Adam był chory i leżał w łóżeczku (dzieci składają dłonie, robią poduszeczkę i układają na niej głowę) i przyszedł kolega(marsz)
- Jak się masz Adasiu?
Adaś marudzi, kaprysi, grymasi ( gest i wymawiają samogłoski „a, e”)
Przeciąga się, ziewa i nic go nie cieszy ( gest i wymawiają samogłoski „a, e”)
Jeść nie chce, nie pije, wciąż płacze i stęka ( gest i wymawiają samogłoski „a, e”)
Kaszel go męczy ( naśladują kaszel a, a, a, a)
i brzuch mocno boli (pocierają dłonią po brzuchu i jęczą eeeeee)
Wzywamy pogotowie (naśladują dźwięk karetki „eaeaea”)
Pan doktor zagląda do gardła (otwierają usta i wymawiają aaaa, eeeee)
Zaleca pić syrop i płukanie gardła (naśladują płukanie wymawiają aaaa, eeeee, )
Osłuchuje płuca (naśladują osłuchiwanie jednocześnie głęboko oddychają a- wdech, e – wydech)
Zmęczony badaniem Adaś ociera pot z czoła (gest i wypowiedzenie samogłoski e)
Kładzie się do łóżka i zasypia (dzieci składają dłonie, robią poduszeczkę i na niej kładą głowę)
Rano Adaś wstaje zdrowy i wesoły.(dzieci pokazują jak wygląda taka osoba)
Ubiera się szybko i idzie do szkoły! (dzieci pokazują gest ubierania się i marsz)
8. Wyszukiwanie liter w wyrazach
Uczniowie wyszukują w wyrazach do ilustracji wskazane litery i podkreślają je kolorowymi kredkami (według instrukcji)
9. Utrwalenie obrazu graficznego liter A, a, E, e. Prezentacja liter pisanych.
Próba kreślenia liter w liniaturze i kaligrafowania liter.
|
Szacowany MINIMALNY czas na realizację treści atomu (w minutach)
|
30 |
Szacowany MAKSYMALNY czas na realizację treści atomu (w minutach)
| 40 |
|
| |
|
|
|
|
Dodaj nowe atomy
|
Schowek
|
Liczba atomów w schowku: 0
|
|
Twoje podręczniki
|
Liczba zapisanych zestawów:
0
|
|
Plan roczny:
|
Twoja liczba godzin w roku: ustaw
Liczba godzin w schowku:
Minimalny czas realizacji: 0,00
Maksymalny czas realizacji:0,00
|
|
|