PODGLĄD ATOMU
     
 

Spotkanie w polskiej szkole


Przeczytaj wyrazy i połącz z odpowiednim fragmentem ilustracji.
Podkreśl czerwoną kredką litery „a”, „A”, zieloną kredką litery „e”, „E”.





okno




tablica




kreda




godło




stolik




Ela




Adam




ekran




aparat





Adam



Ela



Tytuł: Spotkanie w polskiej szkole
Opis skrócony: Poznamy swoje imiona i tradycyjną polska zabawę.
Autor(rzy): Jolanta Studzińska
Hasła treści imię, dziwić się, zachwycać się, przedstawiać się, zabawa, klasa, okno, tablica, stolik, kreda, godło, litera a, litera e,
Uwagi metodyczne Materiały dydaktyczne:Materiały dydaktyczne: Wizytówki z imionami uczniów, maskotka

Przebieg zajęć:

1. Powitanie - Wyszukaj swoje imię

Uczniowie wybierają wizytówkę ze swoim imieniem oraz nazywają litery z których ono się składa.

2. Zabawa – poznajemy swoje imiona

Uczniowie siedzą w kręgu.
Nauczyciel pokazuje maskotkę i mówi: To jest kot Filipek, a ja mam na imię Jola.
Podaje maskotkę uczniowi.
Uczeń wstaje i mówi: to jest kot Filipek, dostałem go od (pani) Joli, ja mam na imię ….. i podaje maskotkę koledze (koleżance) siedzącemu obok itd.
Zabawa kończy się, kiedy maskotka wróci do rąk nauczyciela.

3. Zabawa „Rewia dźwięków i liter”

Uczniowie dostają wizytówki z imionami.
Przypominają sobie litery i nazywają litery występujące we własnym imieniu na początku wyrazu.
Wymawiają swoje imiona z akcentem na pierwszą literę.

4. Autoprezentacja – zabawa z piłka w kręgu

Stosowanie struktur językowych pozwalających na prawidłowe przedstawianie się.
Każdą rundkę z piłeczka zaczyna nauczyciel wprowadzając wzorcową strukturę wypowiedzi (np. Mam na imię…; nazywam się…; mój kolega ma na imię…)

5. Zabawa „Budujemy mosty”

Tradycyjna polska zabawa ruchowa ze śpiewem..

6. Praca z ilustracją z podręcznika

Aktywne globalne czytanie wyrazów: okno, tablica, kreda, godło, stolik, Ela, Adam, ekran, aparat.

7. Zabawa fabularyzowana Chory Adam

Uczniowie za pomocą ruchu, gestu i dźwięków samogłosek „a”, „e”, ilustrują sytuacje z opowiadania.

Adam był chory i leżał w łóżeczku (dzieci składają dłonie, robią poduszeczkę i układają na niej głowę) i przyszedł kolega(marsz)
- Jak się masz Adasiu?
Adaś marudzi, kaprysi, grymasi ( gest i wymawiają samogłoski „a, e”)
Przeciąga się, ziewa i nic go nie cieszy ( gest i wymawiają samogłoski „a, e”)
Jeść nie chce, nie pije, wciąż płacze i stęka ( gest i wymawiają samogłoski „a, e”)
Kaszel go męczy ( naśladują kaszel a, a, a, a)
i brzuch mocno boli (pocierają dłonią po brzuchu i jęczą eeeeee)
Wzywamy pogotowie (naśladują dźwięk karetki „eaeaea”)
Pan doktor zagląda do gardła (otwierają usta i wymawiają aaaa, eeeee)
Zaleca pić syrop i płukanie gardła (naśladują płukanie wymawiają aaaa, eeeee, )
Osłuchuje płuca (naśladują osłuchiwanie jednocześnie głęboko oddychają a- wdech, e – wydech)
Zmęczony badaniem Adaś ociera pot z czoła (gest i wypowiedzenie samogłoski e)
Kładzie się do łóżka i zasypia (dzieci składają dłonie, robią poduszeczkę i na niej kładą głowę)
Rano Adaś wstaje zdrowy i wesoły.(dzieci pokazują jak wygląda taka osoba)
Ubiera się szybko i idzie do szkoły! (dzieci pokazują gest ubierania się i marsz)

8. Wyszukiwanie liter w wyrazach

Uczniowie wyszukują w wyrazach do ilustracji wskazane litery i podkreślają je kolorowymi kredkami (według instrukcji)

9. Utrwalenie obrazu graficznego liter A, a, E, e. Prezentacja liter pisanych.

Próba kreślenia liter w liniaturze i kaligrafowania liter.
Szacowany MINIMALNY czas na realizację treści atomu (w minutach) 30
Szacowany MAKSYMALNY czas na realizację treści atomu (w minutach) 40

 
Dodaj nowe atomy
Schowek

Twoje podręczniki
Liczba zapisanych zestawów:

0



Plan roczny:
Twoja liczba godzin w roku: ustaw
Liczba godzin w schowku:
Minimalny czas realizacji: 0,00
Maksymalny czas realizacji:0,00
Materiały udostępniane za pomocą Serwisu można wykorzystywać zgodnie z licencją Creative Commons Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska,
z wyjątkiem materiałów, które zostały wyraźnie oznaczone jako nieobjęte postanowieniami tej licencji.
Strona współfinansowana przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego z projektu: „Opracowanie i pilotażowe wdrożenie innowacyjnych programów nauczania – zgodnych z polską podstawą programową kształcenia ogólnego – przeznaczonych dla uczniów – dzieci obywateli polskich za granicą”.
Deklaracja dostępnosci