PODGLĄD ATOMU
     
 

Krajobraz z chmurami, czyli o sztuce opisu

Polecenia:

Zadanie 1.
Słuchając wiersza Czesława Miłosza pod tytułem Droga, wynotuj jak najwięcej szczegółów obrazujących drogę dzieci ze szkoły. Nazwy budynków, elementów przyrody, przedmiotów i osób wpisz w odpowiednie pole.

budynki i ich części











przyroda











przedmioty











osoby











Zadanie 2.
Jakie kolory są potrzebne do namalowania sójki i kukułki?
Przygotuj paletę, namaluj na niej farby i podpisz kolory.
Jeśli nie wiesz, jak wyglądają te ptaki, poszukaj informacji w dostępnych źródłach.




Zadanie 3.
Uzupełnij podpis pod obrazkiem tym określeniem, którego w stosunku do chmur użył Czesław Miłosz w wierszu Droga. Jak sobie wyobrażasz takie chmury? Namaluj je. Porównaj swój rysunek z rysunkami koleżanek lub kolegów.

„Chmury ....................................................”

Zadanie 4.
Wypisz jak najwięcej określeń, którymi można opisać chmury.

np.: ołowiane, burzowe

.....................................................................................

.....................................................................................

.....................................................................................

.....................................................................................

.....................................................................................

.....................................................................................

.....................................................................................

.....................................................................................


Tytuł: Krajobraz z chmurami, czyli o sztuce opisu
Opis skrócony: Będziemy ćwiczyć uważne słuchanie poezji, poznając słownictwo związane z najbliższą okolicą.
Autor(rzy): Ewa Darwicz, Monika Korchel, Maria Czubek
Hasła treści rzeczowniki, przymiotniki, nazwy kolorów, wiersz, słownictwo związane z najbliższą okolicą, rozumienie ze słuchu
Uwagi metodyczne Jeśli nauczyciel uzna, że wykonanie zadań do wiersza czytanego przez nauczyciela jest zbyt trudne, może pozwolić na korzystanie z tomiku poezji.Jeśli nauczyciel uzna, że wykonanie zadań do wiersza czytanego przez nauczyciela jest zbyt trudne, może pozwolić na korzystanie z tomiku poezji.
Szacowany MINIMALNY czas na realizację treści atomu (w minutach) 45
Szacowany MAKSYMALNY czas na realizację treści atomu (w minutach) 60

 
Dodaj nowe atomy
Schowek

Twoje podręczniki
Liczba zapisanych zestawów:

0



Plan roczny:
Twoja liczba godzin w roku: ustaw
Liczba godzin w schowku:
Minimalny czas realizacji: 0,00
Maksymalny czas realizacji:0,00
Materiały udostępniane za pomocą Serwisu można wykorzystywać zgodnie z licencją Creative Commons Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska,
z wyjątkiem materiałów, które zostały wyraźnie oznaczone jako nieobjęte postanowieniami tej licencji.
Strona współfinansowana przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego z projektu: „Opracowanie i pilotażowe wdrożenie innowacyjnych programów nauczania – zgodnych z polską podstawą programową kształcenia ogólnego – przeznaczonych dla uczniów – dzieci obywateli polskich za granicą”.
Deklaracja dostępnosci