Krajobraz z chmurami, czyli o sztuce opisu
 | Polecenia: |
Zadanie 1.
Słuchając wiersza Czesława Miłosza pod tytułem
Droga, wynotuj jak najwięcej szczegółów obrazujących drogę dzieci ze szkoły. Nazwy budynków, elementów przyrody, przedmiotów i osób wpisz w odpowiednie pole.
budynki i ich części
|
przyroda
|
przedmioty
|
osoby
|
Zadanie 2.
Jakie kolory są potrzebne do namalowania sójki i kukułki?
Przygotuj paletę, namaluj na niej farby i podpisz kolory.
Jeśli nie wiesz, jak wyglądają te ptaki, poszukaj informacji w dostępnych źródłach.
Zadanie 3.
Uzupełnij podpis pod obrazkiem tym określeniem, którego w stosunku do chmur użył Czesław Miłosz w wierszu
Droga. Jak sobie wyobrażasz takie chmury? Namaluj je. Porównaj swój rysunek z rysunkami koleżanek lub kolegów.
„Chmury ....................................................”
Zadanie 4.
Wypisz jak najwięcej określeń, którymi można opisać chmury.
np.: ołowiane, burzowe
.....................................................................................
.....................................................................................
.....................................................................................
.....................................................................................
.....................................................................................
.....................................................................................
.....................................................................................
.....................................................................................