Lech i Wanda
| Ćwiczenie 1. |
Podzielcie się na niewielkie, np. trzyosobowe grupy. Przygotujcie w nich pantomimiczne scenki z wybranych legend opowiedzianych w komiksie – lekturze. Przedstawcie je klasie, która spróbuje odgadnąć temat waszej scenki. (Tematy scenek wymyślacie sami lub losujecie z puli przygotowanej przez nauczyciela.)
| Ćwiczenie 2. |
Obejrzyj poniższy znaczek pocztowy. Wyjaśnij, fragment której legendy na nim przedstawiono? Przypomnij sobie jej treść i przygotuj na piśmie kilkuzdaniowe streszczenie tej opowieści.
| Ćwiczenie 3. |
Wyjaśnij, z czego skomponowano obwódkę znaczka pocztowego? Dlaczego właśnie ten motyw wybrano?
Znaczek Poczty Polskiej
| Ćwiczenie 4. |
Wśród legend przedstawionych przez Rosińskiego i Seidlerową zabrakło legendy o Lechu, Czechu i Rusie. W parach przygotujcie na dużym arkuszu komiks opowiadający tę historię, a będący uzupełnieniem waszej lektury szkolnej. Może, podobnie jak w wypadku „Legend polskich” pomyślcie o wersji dwujęzycznej.