PODGLĄD ATOMU
     
 



Tytuł: W odpowiedzi na pytania. Ćwiczenia w poprawnym stosowaniu form gramatycznych różnych części mowy
Opis skrócony: Utrwalimy odmienne części mowy.
Wypełnimy kwestionariusz z informacjami o sobie.
Wykorzystamy znajomość części mowy, tworząc wiersz.
Autor(rzy): Ewa Darwicz, Monika Korchel, Maria Czubek, Małgorzata Wróblewska
Hasła treści kwestionariusz, wizytówka, części mowy, fleksja, przypadki, opowiadanie.
Uwagi metodyczne Zadanie 2. Zachęcamy uczniów do stworzenia rozbudowanych wizytówek (do stworzenia własnej wizytówki rozumianej jako coś, co może o nas świadczyć, pokazywać nasze dobre strony). Do tego celu potrzebne będą białe kartki i flamastry oraz znajomość części mowy i przypadków. Na górze kartki drukowanymi literami uczniowie piszą swoje imię, a poniżej pozostałe informacje, tak jak w przykładzie.

Zadanie 2. Zachęcamy uczniów do stworzenia rozbudowanych wizytówek (do stworzenia własnej wizytówki rozumianej jako coś, co może o nas świadczyć, pokazywać nasze dobre strony). Do tego celu potrzebne będą białe kartki i flamastry oraz znajomość części mowy i przypadków. Na górze kartki drukowanymi literami uczniowie piszą swoje imię, a poniżej pozostałe informacje, tak jak w przykładzie.

Zadanie 3. Zabawa w „przypadkowe opowieści”. Nauczyciel rozdaje uczniom czyste kartki papieru, po czym kolejno odczytuje na głos pytania z listy (w tym przypadku będą to pytania odpowiadające polskim przypadkom lub/i poszczególnym częściom mowy; odczytując bądź zapisując pytania na tablicy, nauczyciel może poprosić o dopasowanie nazwy przypadku lub części mowy do zadawanego pytania). Na początku nauczyciel zadaje pytanie kto? co?. Każdy uczeń zapisuje odpowiedź w górnej części kartki i zagina ją tak, aby pozostali uczniowie nie mogli jej odczytać. Kartki z odpowiedziami są podawane kolejno każdemu uczniowi, który zapisuje swoje odpowiedzi na aktualnie zadawane przez nauczyciela pytanie. Ćwiczenie trwa do chwili, aż każda kartka wróci do swojego właściciela. W tym momencie należy odczytać powstałą w ten sposób opowieść, zakończoną morałem.
Szacowany MINIMALNY czas na realizację treści atomu (w minutach) 45
Szacowany MAKSYMALNY czas na realizację treści atomu (w minutach) 60

 
Dodaj nowe atomy
Schowek

Twoje podręczniki
Liczba zapisanych zestawów:

0



Plan roczny:
Twoja liczba godzin w roku: ustaw
Liczba godzin w schowku:
Minimalny czas realizacji: 0,00
Maksymalny czas realizacji:0,00
Materiały udostępniane za pomocą Serwisu można wykorzystywać zgodnie z licencją Creative Commons Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska,
z wyjątkiem materiałów, które zostały wyraźnie oznaczone jako nieobjęte postanowieniami tej licencji.
Strona współfinansowana przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego z projektu: „Opracowanie i pilotażowe wdrożenie innowacyjnych programów nauczania – zgodnych z polską podstawą programową kształcenia ogólnego – przeznaczonych dla uczniów – dzieci obywateli polskich za granicą”.
Deklaracja dostępnosci