PODGLĄD ATOMU
|
|
|
|
Tytuł:
|
W odpowiedzi na pytania. Ćwiczenia w poprawnym stosowaniu form gramatycznych różnych części mowy |
Opis skrócony:
|
Utrwalimy odmienne części mowy. Wypełnimy kwestionariusz z informacjami o sobie. Wykorzystamy znajomość części mowy, tworząc wiersz. |
Autor(rzy):
|
Ewa Darwicz, Monika Korchel, Maria Czubek, Małgorzata Wróblewska |
Hasła treści
|
kwestionariusz, wizytówka, części mowy, fleksja, przypadki, opowiadanie. |
Uwagi metodyczne
|
Zadanie 2. Zachęcamy uczniów do stworzenia rozbudowanych wizytówek (do stworzenia własnej wizytówki rozumianej jako coś, co może o nas świadczyć, pokazywać nasze dobre strony). Do tego celu potrzebne będą białe kartki i flamastry oraz znajomość części mowy i przypadków. Na górze kartki drukowanymi literami uczniowie piszą swoje imię, a poniżej pozostałe informacje, tak jak w przykładzie.
Zadanie 2. Zachęcamy uczniów do stworzenia rozbudowanych wizytówek (do stworzenia własnej wizytówki rozumianej jako coś, co może o nas świadczyć, pokazywać nasze dobre strony). Do tego celu potrzebne będą białe kartki i flamastry oraz znajomość części mowy i przypadków. Na górze kartki drukowanymi literami uczniowie piszą swoje imię, a poniżej pozostałe informacje, tak jak w przykładzie.
Zadanie 3. Zabawa w „przypadkowe opowieści”. Nauczyciel rozdaje uczniom czyste kartki papieru, po czym kolejno odczytuje na głos pytania z listy (w tym przypadku będą to pytania odpowiadające polskim przypadkom lub/i poszczególnym częściom mowy; odczytując bądź zapisując pytania na tablicy, nauczyciel może poprosić o dopasowanie nazwy przypadku lub części mowy do zadawanego pytania). Na początku nauczyciel zadaje pytanie kto? co?. Każdy uczeń zapisuje odpowiedź w górnej części kartki i zagina ją tak, aby pozostali uczniowie nie mogli jej odczytać. Kartki z odpowiedziami są podawane kolejno każdemu uczniowi, który zapisuje swoje odpowiedzi na aktualnie zadawane przez nauczyciela pytanie. Ćwiczenie trwa do chwili, aż każda kartka wróci do swojego właściciela. W tym momencie należy odczytać powstałą w ten sposób opowieść, zakończoną morałem.
|
Szacowany MINIMALNY czas na realizację treści atomu (w minutach)
|
45 |
Szacowany MAKSYMALNY czas na realizację treści atomu (w minutach)
| 60 |
|
| |
|
|
|
|
Dodaj nowe atomy
|
Schowek
|
Liczba atomów w schowku: 0
|
|
Twoje podręczniki
|
Liczba zapisanych zestawów:
0
|
|
Plan roczny:
|
Twoja liczba godzin w roku: ustaw
Liczba godzin w schowku:
Minimalny czas realizacji: 0,00
Maksymalny czas realizacji:0,00
|
|
|