PODGLĄD ATOMU
|
|
|
|
Tytuł:
|
Śmigus - dyngus Cz. I Wielkanoc w Polsce |
Opis skrócony:
|
Poznamy polskie wielkanocne zwyczaje. Przeczytamy pamiętnik Karola o świątecznym tygodniu. |
Autor(rzy):
|
Maria Lorek, mgr, marialorek@elementarz.edu.pl |
Hasła treści
|
Wielkanoc, tradycje wielkanocne, Wielkanocny Tydzień |
Uwagi metodyczne
|
1. Pląs powitalny
1. Pląs powitalny
Witam (klaśnięcie w swoje dłonie) dłonie (klaśnięcie w dłonie partnera)
Witam (klaśnięcie w swoje dłonie) prawą (uścisk prawych dłoni)
Witam (klaśnięcie w swoje dłonie) lewą (uścisk lewych dłoni)
Brawo! (klaśnięcie w swoje dłonie) Brawo! (klaśnięcie w swoje dłonie)
2. Wprowadzenie do zajęć
Wspólne rozwiązywanie krzyżówki. Po rozwiązaniu krzyżówki nauczyciel zwraca uwagę, że wpisywane hasła, to zazwyczaj to, co mamy w wielkanocnym koszyczku. Wyjaśnia też, dlaczego wkładamy do niego takie potrawy:
Baranek - symbol Jezusa i jego ofiary.
Jajka, pisanki - symbol nowego życia.
Chleb - symbol sytości i obfitości.
Mięso (wędliny) - symbol, zdrowia i bogactwa, szczęścia.
Chrzan - symbol siły fizycznej.
Sól – ochrona przed chorobami.
Ciasta - symbol szczęścia i dobrobytu.
3. Przygotowania do świąt i Wielkanoc „Pamiętnik Karola”.
Nauczyciel czyta zapiski z pamiętnika Tomka – kolegi z Polski. Następnie dzieci opowiadają o świątecznych przygotowaniach, tradycjach wielkanocnych w ich rodzinach. Porównują, które tradycje opowiedziane przez Tomka są kultywowane w ich domach. Opowiadają też o zwyczajach w kraju zamieszkania.
|
Szacowany MINIMALNY czas na realizację treści atomu (w minutach)
|
30 |
Szacowany MAKSYMALNY czas na realizację treści atomu (w minutach)
| 30 |
|
| |
|
|
|
|
Dodaj nowe atomy
|
Schowek
|
Liczba atomów w schowku: 0
|
|
Twoje podręczniki
|
Liczba zapisanych zestawów:
0
|
|
Plan roczny:
|
Twoja liczba godzin w roku: ustaw
Liczba godzin w schowku:
Minimalny czas realizacji: 0,00
Maksymalny czas realizacji:0,00
|
|
|