PODGLĄD ATOMU
     
 



Tytuł: Śmigus - dyngus Cz. I Wielkanoc w Polsce
Opis skrócony: Poznamy polskie wielkanocne zwyczaje.
Przeczytamy pamiętnik Karola o świątecznym tygodniu.
Autor(rzy): Maria Lorek, mgr, marialorek@elementarz.edu.pl
Hasła treści Wielkanoc, tradycje wielkanocne, Wielkanocny Tydzień
Uwagi metodyczne 1. Pląs powitalny

1. Pląs powitalny

Witam (klaśnięcie w swoje dłonie) dłonie (klaśnięcie w dłonie partnera)
Witam (klaśnięcie w swoje dłonie) prawą (uścisk prawych dłoni)
Witam (klaśnięcie w swoje dłonie) lewą (uścisk lewych dłoni)
Brawo! (klaśnięcie w swoje dłonie) Brawo! (klaśnięcie w swoje dłonie)

2. Wprowadzenie do zajęć

Wspólne rozwiązywanie krzyżówki. Po rozwiązaniu krzyżówki nauczyciel zwraca uwagę, że wpisywane hasła, to zazwyczaj to, co mamy w wielkanocnym koszyczku. Wyjaśnia też, dlaczego wkładamy do niego takie potrawy:

Baranek - symbol Jezusa i jego ofiary.
Jajka, pisanki - symbol nowego życia.
Chleb - symbol sytości i obfitości.
Mięso (wędliny) - symbol, zdrowia i bogactwa, szczęścia.
Chrzan - symbol siły fizycznej.
Sól – ochrona przed chorobami.
Ciasta - symbol szczęścia i dobrobytu.

3. Przygotowania do świąt i Wielkanoc „Pamiętnik Karola”.

Nauczyciel czyta zapiski z pamiętnika Tomka – kolegi z Polski. Następnie dzieci opowiadają o świątecznych przygotowaniach, tradycjach wielkanocnych w ich rodzinach. Porównują, które tradycje opowiedziane przez Tomka są kultywowane w ich domach. Opowiadają też o zwyczajach w kraju zamieszkania.

Szacowany MINIMALNY czas na realizację treści atomu (w minutach) 30
Szacowany MAKSYMALNY czas na realizację treści atomu (w minutach) 30

 
Dodaj nowe atomy
Schowek

Twoje podręczniki
Liczba zapisanych zestawów:

0



Plan roczny:
Twoja liczba godzin w roku: ustaw
Liczba godzin w schowku:
Minimalny czas realizacji: 0,00
Maksymalny czas realizacji:0,00
Materiały udostępniane za pomocą Serwisu można wykorzystywać zgodnie z licencją Creative Commons Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska,
z wyjątkiem materiałów, które zostały wyraźnie oznaczone jako nieobjęte postanowieniami tej licencji.
Strona współfinansowana przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego z projektu: „Opracowanie i pilotażowe wdrożenie innowacyjnych programów nauczania – zgodnych z polską podstawą programową kształcenia ogólnego – przeznaczonych dla uczniów – dzieci obywateli polskich za granicą”.
Deklaracja dostępnosci