PODGLĄD ATOMU
|
|
|
|
Tytuł:
|
Zabawy dziecięce. Jestem muzykantem… |
Opis skrócony:
|
Nauka tradycyjnej polskiej zabawy dla dzieci, doskonalenie umiejętności czytania, ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej i słuchowej, słuchu mownego, utrwalenie nazw instrumentów muzycznych. |
Autor(rzy):
|
Małgorzata Małyska |
Hasła treści
|
zabawy, instrumenty muzyczne, krzyżówki, gry stolikowe |
Uwagi metodyczne
|
1. Dzieci poznają zabawę Jestem muzykantem… (wzorowanej na niemieckiej Musikantenspiel Ich bin ein Musikante), bawią się w nią wspólnie, utrwalają nazwy instrumentów muzycznych, wykonują ćwiczenia dźwiękonaśladowcze. 1. Dzieci poznają zabawę Jestem muzykantem… (wzorowanej na niemieckiej Musikantenspiel Ich bin ein Musikante), bawią się w nią wspólnie, utrwalają nazwy instrumentów muzycznych, wykonują ćwiczenia dźwiękonaśladowcze.
Opis zabawy:
https://www.google.pl/search?client=opera&q=Jestem+muzykantem%2C+konszabelantem…&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8
Jestem muzykantem, konszabelantem (pokazujemy na siebie)
My – muzykanci, konszabelanci (rozkładamy ręce wskazując innych)
Ja umiem grać, my umiemy grać: (jak wyżej, wskazujemy siebie a potem innych)
A na czym?
A na flecie:
fiju fiju
fiju fiju
fiju fiju… bęc (przy śpiewaniu refrenu wykonujemy rękoma gest grania na flecie)
Jestem muzykantem, konszabelantem (pokazujemy na siebie)
My – muzykanci, konszabelanci (rozkładamy ręce wskazując innych)
Ja umiem grać, my umiemy grać: (jak wyżej, wskazujemy siebie a potem innych)
A na czym?
A na bębnie:
bumtarara, bumtarara…
bumtarara, bumtarara…
bumtarara, bumtarara…bęc (wykonujemy gesty wskazujące grę na bębnie)
Jestem muzykantem, konszabelantem (pokazujemy na siebie)
My – muzykanci, konszabelanci (rozkładamy ręce wskazując innych)
Ja umiem grać, my umiemy grać: (jak wyżej, wskazujemy siebie a potem innych)
A na czym?
A na trąbce:
trutututu, trutututu…
trutututu, trutututu…
trutututu, trutututu…bęc (wykonujemy gesty wskazujące grę na trąbce)
Jestem muzykantem, konszabelantem (pokazujemy na siebie)
My – muzykanci, konszabelanci (rozkładamy ręce wskazując innych)
Ja umiem grać, my umiemy grać: (jak wyżej, wskazujemy siebie a potem innych)
A na czym?
A na skrzypcach:
Cimcirimci, cimcirimci..
Cimcirimci, cimcirimci..
Cimcirimci, cimcirimci.. bęc (wykonujemy gesty wskazujące grę na skrzypcach)
Jestem muzykantem, konszabelantem (pokazujemy na siebie)
My – muzykanci, konszabelanci (rozkładamy ręce wskazując innych)
Ja umiem grać, my umiemy grać: (jak wyżej, wskazujemy siebie a potem innych)
A na czym?
A na gitarze:
A gitara rara, rara, a gitara rara rara
A gitara rara, rara, a gitara gra.
(wykonujemy gesty wskazujące grę na gitarze)
Jestem muzykantem, konszabelantem (pokazujemy na siebie)
My – muzykanci, konszabelanci (rozkładamy ręce wskazując innych)
Ja umiem grać, my umiemy grać: (jak wyżej, wskazujemy siebie a potem innych)
A na czym?
A na pianinie:
A pianino ino, ino, a pianino ino, ino,
A pianino ino, ino, a pianino gra.
(wykonujemy gesty wskazujące grę na pianinie)
2. Dzieci czytają nazwy instrumentów muzycznych i dobierają nazwy do obrazków.
3. Dzieci samodzielnie (lub z pomocą nauczyciela) rozwiązują krzyżówkę, wpisując w odpowiednie miejsca nazwy instrumentów muzycznych.
4. Dzieci samodzielnie (lub z pomocą nauczyciela) rozwiązują krzyżówkę, wpisując w odpowiednie miejsca nazwy instrumentów muzycznych i odpowiadają na pytanie zawarte w poleceniu.
5. Obrazki i wyrazy ( nazwy instrumentów) można wykorzystać do gier stolikowych (typu: Piotruś, Memory)
|
Szacowany MINIMALNY czas na realizację treści atomu (w minutach)
|
|
Szacowany MAKSYMALNY czas na realizację treści atomu (w minutach)
| |
|
| |
|
|
|
|
Dodaj nowe atomy
|
Schowek
|
Liczba atomów w schowku: 0
|
|
Twoje podręczniki
|
Liczba zapisanych zestawów:
0
|
|
Plan roczny:
|
Twoja liczba godzin w roku: ustaw
Liczba godzin w schowku:
Minimalny czas realizacji: 0,00
Maksymalny czas realizacji:0,00
|
|
|