PODGLĄD ATOMU
|
|
|
|
Tytuł:
|
Uczymy się słówek. Przeciwieństwa, rodzaj męski |
Opis skrócony:
|
Nauka słówek w parach, zapamiętywanie przymiotników w rodzaju męskim o znaczeniu przeciwnym. |
Autor(rzy):
|
Małgorzata Małyska |
Hasła treści
|
zabawa, przymiotniki, rzeczowniki, przeciwieństwa, rodzaj męski |
Uwagi metodyczne
|
1. Przed lekcją należy wydrukować i porozcinać 18 kolorowych kart z ilustracjami i przymiotnikami rodzaju męskiego [zestaw I], 18 kolorowych kart z rzeczownikami i ilustracjami [zestaw II] oraz 18 kolorowych kart z przymiotnikami (bez ilustracji) [zestaw III]. Dobrze je wcześniej zalaminować, będą trwalszą pomocą dydaktyczną. Jeden komplet kart przeznaczony jest do pacy dla jednego zespołu uczniów (w zależności od liczby uczniów zespół może być złożony z 2-4 osób).1. Przed lekcją należy wydrukować i porozcinać 18 kolorowych kart z ilustracjami i przymiotnikami rodzaju męskiego [zestaw I], 18 kolorowych kart z rzeczownikami i ilustracjami [zestaw II] oraz 18 kolorowych kart z przymiotnikami (bez ilustracji) [zestaw III]. Dobrze je wcześniej zalaminować, będą trwalszą pomocą dydaktyczną. Jeden komplet kart przeznaczony jest do pacy dla jednego zespołu uczniów (w zależności od liczby uczniów zespół może być złożony z 2-4 osób).
2. Uczniowie samodzielnie lub z pomocą nauczyciela czytają wyrazy zapisane na kartach [zestaw I] i tworzą wyrażenia, dodając nazwę narysowanego przedmiotu.
Zestaw I:
cienki sweter – gruby sweter
cienki głos – gruby głos
chudy księżyc – gruby księżyc
prosty dziób – krzywy dziób
pusty koszyk – pełny koszyk
zimny śnieg – gorący płomień
stary kapelusz – nowy kapelusz
mały talerz – duży talerz
smutny chłopiec – wesoły chłopiec
3. Poprawnie wykonane ćwiczenie uprawnia zespół do gry zgodnie z zasadami MEMORY.
4. Zadaniem sprawdzającym zapamiętanie i poprawne użycie poznanych związków wyrazowych będzie analogiczna zabawa z wykorzystaniem zestawu II. Do rzeczowników (wyraz + ilustracja) należy dobrać właściwy przymiotnik.
5. Zadaniem nieco trudniejszym będzie dobranie w pary kart z zestawu III, bez ilustracji.
Uczniowie w zespołach tworzą pary wykorzystując poznane wyrażenia.
|
Szacowany MINIMALNY czas na realizację treści atomu (w minutach)
|
|
Szacowany MAKSYMALNY czas na realizację treści atomu (w minutach)
| |
|
| |
|
|
|
|
Dodaj nowe atomy
|
Schowek
|
Liczba atomów w schowku: 0
|
|
Twoje podręczniki
|
Liczba zapisanych zestawów:
0
|
|
Plan roczny:
|
Twoja liczba godzin w roku: ustaw
Liczba godzin w schowku:
Minimalny czas realizacji: 0,00
Maksymalny czas realizacji:0,00
|
|
|