PODGLĄD ATOMU
|
|
|
|
Tytuł:
|
Jakie zwierzęta towarzyszą człowiekowi? II |
Opis skrócony:
|
Ćwiczenia w pisaniu i czytaniu - litera "k". |
Autor(rzy):
|
Maria Lorek
marialorek@elementarz.edu.pl |
Hasła treści
|
Pies i kot, Zwierzęta w zagrodzie, Litera „k”, „i”, „Puc, Bursztyn i goście” S. Grabowski
|
Uwagi metodyczne
|
Przebieg lekcji
Przebieg lekcji
1. Wprowadzenie litery "k" jak kot.
Odszukiwanie małej i wielkiej litery w imionach i innych wyrazach.
Głoska „k” w nagłosie, wygłosie, śródgłosie.
Dzielenie wyrazów na sylaby. Liczenie głosek, liter.
Tworzenie zdań z wyrazów.
Ćwiczenia w czytaniu.
2. Nauka pląsu „Uciekaj myszko do dziury”
3. Spotkanie z ciekawą polską książką. Przeglądanie fragmentów „Tytusa, Romka i A’tomka” Księga XIV, s 54 – 55, gdzie profesor T’alent uczy Tytusa czytania wyrazu „kot”.
Zwrócenie uwagi, że w języku polskim, nie wszystkie słowa pisze się, tak jak wymawia.
W wyrazie „jabłko” Tytus robi błąd. Nawiązanie do karty podręcznika „O jak ogórek”.
4. Nauka pisania litery „k, K” i tworzenie nowych wyrazów z dotychczas poznanych liter (mak, Kama, tak, kotek, domek, motek, komoda, dymek, kamyk, matematyka).
5. Ćwiczenia w pisaniu prostych zdań, również pytających: Kto ma kotka? Kto ma kamyk?
6. Zabawy z literką „k”:
- rebusy: ryba – k, k –osa, lis – tek, las – ka, kot – let)
- palindromy (czytanie wspak):
TO KOT.
A KTO KOTA MA? TO KOTKA.
Ciekawostka: 17 lutego odbywa się Światowy Dzień Kota.
|
Szacowany MINIMALNY czas na realizację treści atomu (w minutach)
|
45 |
Szacowany MAKSYMALNY czas na realizację treści atomu (w minutach)
| 45 |
|
| |
|
|
|
|
Dodaj nowe atomy
|
Schowek
|
Liczba atomów w schowku: 0
|
|
Twoje podręczniki
|
Liczba zapisanych zestawów:
0
|
|
Plan roczny:
|
Twoja liczba godzin w roku: ustaw
Liczba godzin w schowku:
Minimalny czas realizacji: 0,00
Maksymalny czas realizacji:0,00
|
|
|