PODGLĄD ATOMU
|
|
|
|
Tytuł:
|
Na tropach jesieni II |
Opis skrócony:
|
Ćwiczenia w pisaniu i czytaniu.i „U” jak „ul” i „ó” – jak „ósemka”, „miód”. |
Autor(rzy):
|
Maria Lorek
marialorek@elementarz.edu.pl |
Hasła treści
|
Pory roku, "u" jak ul, "ó" jak ósemka
|
Uwagi metodyczne
|
Przebieg lekcji
Przebieg lekcji
1. Jak ludzie i zwierzęta przygotowują się do zimy? Zimowe zapasy – wypowiedzi uczniów w oparciu o ilustracje oraz własne obserwacje przyrody.
2. Analiza i synteza wyrazów „ul” i „miód”.
Zbudowanie wyrazu z kolorowych cegiełek. Zaznaczenie liter „u” i „ó”.
3. Pokaz litery „u” i „ó” drukowanej i pisanej; kreślenie kształtu litery pisanej w powietrzu, itp.; wyszukiwanie małej i wielkiej, pisanej i drukowanej litery „u” i „ó” wśród innych liter alfabetu ruchomego.
4. Ćwiczenia w czytaniu.
5. Pisanie małej i wielkiej litery „u” i „ó” w liniaturze.
6. Wyszukiwanie „u, ó” w imionach i innych wyrazach (np. Józek, Ula), przepisywanie tych wyrazów.
7. Ćwiczenia artykulacyjne z poznanymi samogłoskami.
8. Odczytanie przez nauczyciela przysłów związanych z jesienią, wyjaśnianie przysłowia „Pracowity jak pszczoła”.
9. Gromadzimy w spiżarni zimowe zapasy – rysowanie lub naklejanie obrazków.
|
Szacowany MINIMALNY czas na realizację treści atomu (w minutach)
|
120 |
Szacowany MAKSYMALNY czas na realizację treści atomu (w minutach)
| 120 |
|
| |
|
|
|
|
Dodaj nowe atomy
|
Schowek
|
Liczba atomów w schowku: 0
|
|
Twoje podręczniki
|
Liczba zapisanych zestawów:
0
|
|
Plan roczny:
|
Twoja liczba godzin w roku: ustaw
Liczba godzin w schowku:
Minimalny czas realizacji: 0,00
Maksymalny czas realizacji:0,00
|
|
|