PODGLĄD ATOMU
|
|
|
|
Tytuł:
|
Zwierzęta, które kochamy II |
Opis skrócony:
|
Będziemy śledzić losy małego kota, który zgubił drogę do domu i doświadcza wielu zadziwiających przygód.
Dzięki ćwiczeniom dramowym, opowiadaniu z wykorzystaniem historyjek rysunkowych nauczymy się porządkowania kolejności zdarzeń, rozmawiania o tym, co lubimy i czego nie lubimy jeść. Zastosujemy też ciekawą mnemotechnikę, aby nauczyć się wesołej piosenki. |
Autor(rzy):
|
Małgorzata Małyska
malgorzata.malyska@pcn.lublin.pl |
Hasła treści
|
domy, zwierzęta, emocje, imię, nazwisko, adres domu, kotek, kolorowanka, przygoda, posłuszeństwo, piosenka, lubię jeść, nie lubię jeść |
Uwagi metodyczne
|
Materiały dydaktyczne:Materiały dydaktyczne:
Pluszowy miś, powiększone i wycięte wyrazy do czytania globalnego, sylwety zwierząt do opowiadania, małe obrazki ze zwierzętami, kredki, rytmiczna muzyka do zabaw, nagranie piosenki Kotek Kłopotek
Przebieg zajęć:
1. Globalne czytanie wyrazów
Nauczyciel przypina do tablicy kartki z wyrazami: kot, pies, królik, wiewiórka, jeż.
Nauka globalnego czytania wyrazów.
2. Skacząca teczka - zgadywanka
Nauczyciel przygotowuje kartki ze wszystkimi czytanymi przez dzieci wyrazami (wykorzystuje kartki z poprzednich lekcji).
Wkłada je wszystkie do tekturowej teczki z gumką.
Dzieci siedzą w kręgu i podają sobie teczkę w rytmie poznanej piosenki.
Gdy nauczyciel wyłączy muzykę, dziecko, które będzie miało w rękach teczkę z wyrazami losuje wyraz i czyta głośno.
Jeśli zapomniało, co jest napisane, inni mu podpowiadają.
Nauczyciel ponownie włącza muzykę i teczka wędruje dalej.
3. Opowiadamy historyjkę o kotku – praca z podręcznikiem
Praca indywidualna. Oglądanie historyjki obrazkowej i zaznaczanie kolejności zdarzeń (obrazków).
W prawym dolnym rogu każdej ilustracji jest miejsce na stosowną notatkę (np.: pierwszy obrazek – 1 kropka; drugi – dwie itd.)
Opowiadanie historii kotka z wykorzystaniem historyjki obrazkowej.
4. Czyj to domek? – ćwiczenie sprawdzające
Dzieci łączą wyraz z ilustracją – symbolicznym domkiem. Praca indywidualna.
|
Szacowany MINIMALNY czas na realizację treści atomu (w minutach)
|
15 |
Szacowany MAKSYMALNY czas na realizację treści atomu (w minutach)
| 20 |
|
| |
|
|
|
|
Dodaj nowe atomy
|
Schowek
|
Liczba atomów w schowku: 0
|
|
Twoje podręczniki
|
Liczba zapisanych zestawów:
0
|
|
Plan roczny:
|
Twoja liczba godzin w roku: ustaw
Liczba godzin w schowku:
Minimalny czas realizacji: 0,00
Maksymalny czas realizacji:0,00
|
|
|