PODGLĄD ATOMU
     
 

Niewidoma (1)



Zadanie 1. Odnajdź w utworze Bolesława Prusa „Katarynka” fragmenty, w któych opisana została bohaterka utworu. W którym momencie dowiadujemy się o jej niepełnosprawności?

Zadanie 2. Wyjaśnij, dlaczego Pan Tomasz nie dostrzegł od razu, że jego mała sąsiadka jest niewidoma?

Zadanie 3. Opisz, odwołując się do fragmentów utworu, jak zmienia się sposób postrzegania świata, gdy tracimy zmysł wzroku.


Tytuł: Niewidoma (1)
Opis skrócony: Zrekonstruujemy świat niewidomej bohaterki „Katarynki” Bolesława Prusa.
Autor(rzy): Magdalena Swat-Pawlicka
Hasła treści opis, charakterystyka, leksyka, wygląd, ubiór, wystrój mieszkania, codzienne czynności, Katarynka, Bolesław Prus
Uwagi metodyczne Lekcję może poprzedzić krótki wykład: informacje podane przez nauczyciela na temat niewidomych dzieci dawniej i dziś (sytuacja niewidomych w XIX. wieku, leczenie, ośrodki pobytu, dostęp do wykształcenia, trudności w poruszaniu się w domu i poza nim, dyskryminacja zawodowa).Lekcję może poprzedzić krótki wykład: informacje podane przez nauczyciela na temat niewidomych dzieci dawniej i dziś (sytuacja niewidomych w XIX. wieku, leczenie, ośrodki pobytu, dostęp do wykształcenia, trudności w poruszaniu się w domu i poza nim, dyskryminacja zawodowa).

Szacowany MINIMALNY czas na realizację treści atomu (w minutach) 30
Szacowany MAKSYMALNY czas na realizację treści atomu (w minutach) 45

 
Dodaj nowe atomy
Schowek

Twoje podręczniki
Liczba zapisanych zestawów:

0



Plan roczny:
Twoja liczba godzin w roku: ustaw
Liczba godzin w schowku:
Minimalny czas realizacji: 0,00
Maksymalny czas realizacji:0,00
Materiały udostępniane za pomocą Serwisu można wykorzystywać zgodnie z licencją Creative Commons Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska,
z wyjątkiem materiałów, które zostały wyraźnie oznaczone jako nieobjęte postanowieniami tej licencji.
Strona współfinansowana przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego z projektu: „Opracowanie i pilotażowe wdrożenie innowacyjnych programów nauczania – zgodnych z polską podstawą programową kształcenia ogólnego – przeznaczonych dla uczniów – dzieci obywateli polskich za granicą”.
Deklaracja dostępnosci