PODGLĄD ATOMU
|
|
|
|
Niewidoma (1)
Zadanie 1.
Odnajdź w utworze Bolesława Prusa „Katarynka” fragmenty, w któych opisana została bohaterka utworu. W którym momencie dowiadujemy się o jej niepełnosprawności?
Zadanie 2.
Wyjaśnij, dlaczego Pan Tomasz nie dostrzegł od razu, że jego mała sąsiadka jest niewidoma?
Zadanie 3.
Opisz, odwołując się do fragmentów utworu, jak zmienia się sposób postrzegania świata, gdy tracimy zmysł wzroku.
Tytuł:
|
Niewidoma (1) |
Opis skrócony:
|
Zrekonstruujemy świat niewidomej bohaterki „Katarynki” Bolesława Prusa. |
Autor(rzy):
|
Magdalena Swat-Pawlicka |
Hasła treści
|
opis, charakterystyka, leksyka, wygląd, ubiór, wystrój mieszkania, codzienne czynności, Katarynka, Bolesław Prus |
Uwagi metodyczne
|
Lekcję może poprzedzić krótki wykład: informacje podane przez nauczyciela na temat niewidomych dzieci dawniej i dziś (sytuacja niewidomych w XIX. wieku, leczenie, ośrodki pobytu, dostęp do wykształcenia, trudności w poruszaniu się w domu i poza nim, dyskryminacja zawodowa).Lekcję może poprzedzić krótki wykład: informacje podane przez nauczyciela na temat niewidomych dzieci dawniej i dziś (sytuacja niewidomych w XIX. wieku, leczenie, ośrodki pobytu, dostęp do wykształcenia, trudności w poruszaniu się w domu i poza nim, dyskryminacja zawodowa).
|
Szacowany MINIMALNY czas na realizację treści atomu (w minutach)
|
30 |
Szacowany MAKSYMALNY czas na realizację treści atomu (w minutach)
| 45 |
|
| |
|
|
|
|
Dodaj nowe atomy
|
Schowek
|
Liczba atomów w schowku: 0
|
|
Twoje podręczniki
|
Liczba zapisanych zestawów:
0
|
|
Plan roczny:
|
Twoja liczba godzin w roku: ustaw
Liczba godzin w schowku:
Minimalny czas realizacji: 0,00
Maksymalny czas realizacji:0,00
|
|
|