PODGLĄD ATOMU
|
|
|
|
marchewka
|
|
|
|
|
|
marchewka
|
|
burak
|
marchewka
|
|
|
|
|
|
marchewka
|
|
|
|
dynia
|
|
jabłko
|
|
|
śliwka
|
|
|
|
|
|
grusza
|
|
jabłko
|
jabłko
|
gruszka
|
gruszka
|
jabłko
|
jabłko
|
gruszka
|
gruszka
|
śliwka
|
śliwka
|
dynia
|
dynia
|
śliwka
|
śliwka
|
dynia
|
dynia
|
marchewka
|
marchewka
|
burak
|
burak
|
marchewka
|
marchewka
|
burak
|
burak
|
kapusta
|
kapusta
|
cebula
|
cebula
|
kapusta
|
kapusta
|
cebula
|
cebula
|
Tytuł:
|
Dary jesieni II |
Opis skrócony:
|
Poznamy kosz pełen jesiennych darów. Zabawimy się w jesienną, ale nie smutną, zabawę, będziemy wspólnie śpiewać i tańczyć. |
Autor(rzy):
|
Małgorzata Małyska
malgorzata.malyska@pcn.lublin.pl |
Hasła treści
|
nazwy owoców, nazwy warzyw, zwroty grzecznościowe, liczebniki główne, ogród, sad |
Uwagi metodyczne
|
Materiały dydaktyczne:Materiały dydaktyczne:
Plansza SUDOKU wykonana na dużym papierze, klej, kredki pastelowe, karty podręcznika.
Przebieg zajęć:
1. Wielkie SUDOKU
Nauczyciel przygotowuje planszę na dużym papierze i powiększone obrazki owoców i warzyw (z podręcznika) i wyjaśnia dzieciom zasadę SUDOKU.
Wybiera 4 obrazki (np. marchewka, jabłko, cebula, kapusta) i wspólnie z dziećmi uzupełnia kratki tak, żeby obrazki nie powtarzały się w rzędach poziomych, pionowych ani w kwadratach wyodrębnionych grubszą linią.
Ćwiczenia wspólne SUDOKU (w zależności od potrzeb grupy będą to trzy lub cztery zadania) mogą odbywać się na podłodze lub na tablicy (wówczas potrzebne są magnesy lub taśma klejąca). W czasie przekładania ilustracji uczniowie nazywają przedmioty (tu marchewka, tu cebula...) i liczą (po polsku) do czterech.
2. Moje SUDOKU
Dzieci wycinają kartki z obrazkami i wyrazami; segregują je, według wskazówek nauczyciela (owoce, warzywa, nazwy owoców, nazwy warzyw)
Praca indywidualna w podręczniku. SUDOKU 1, 2 (z obrazkami) i SUDOKU 3, 4 (z wyrazami).
Po upewnieniu się, że zadanie jest dobrze rozwiązane (nauczyciel podchodzi do każdego dziecka), dzieci przyklejają karteczki w odpowiednie pola plansz SUDOKU.
Wykonując zadania, powtarzają nazwy owoców i warzyw.
|
Szacowany MINIMALNY czas na realizację treści atomu (w minutach)
|
30 |
Szacowany MAKSYMALNY czas na realizację treści atomu (w minutach)
| 40 |
|
| |
|
|
|
|
Dodaj nowe atomy
|
Schowek
|
Liczba atomów w schowku: 0
|
|
Twoje podręczniki
|
Liczba zapisanych zestawów:
0
|
|
Plan roczny:
|
Twoja liczba godzin w roku: ustaw
Liczba godzin w schowku:
Minimalny czas realizacji: 0,00
Maksymalny czas realizacji:0,00
|
|
|