PODGLĄD ATOMU
|
|
|
|
Tajemnice zdrowego odżywiania
cytryna
|
miód
|
groszek
|
cukierki
|
truskawki
|
owoce
|
Tytuł:
|
Tajemnice zdrowego odżywiania |
Opis skrócony:
|
Porozmawiamy o tym, co lubimy jeść. Poznamy nazwy „smacznych” produktów spożywczych. |
Autor(rzy):
|
Małgorzata Małyska
malgorzata.malyska@pcn.lublin.pl |
Hasła treści
|
owoce, warzywa, zdrowie |
Uwagi metodyczne
|
Materiały dydaktyczne:Materiały dydaktyczne:
Pluszowy miś, koszyk z produktami (albo rysunkami produktów spożywczych), powiększone i wycięte wyrazy do czytania globalnego klej, nożyczki, kredki.
Przebieg zajęć:
1. Powitanie - zabawa Wita ten, kto...
Zabawa odbywa się w kręgu.
Nauczyciel wyznacza ucznia, który przejdzie dokoła kręgu i podając wszystkim rękę powie: dzień dobry.
Osoba witająca musi jednak spełniać warunek postawiony przez nauczyciela, dotyczący upodobań smakowych, np.: Wita nas ten, kto lubi jeść cebulę..., kaszę...
2. Gra dydaktyczna: Bingo – kto lubi to, co ja?
Dzieci siedzą w kręgu na krzesełkach.
Każde dostaje od nauczyciela kartę z obrazkami przedstawiającymi produkty spożywcze i ołówek.
Nauczyciel stoi poza kręgiem i wyjmuje z koszyka ilustrację jednego z produktów przedstawionych na kartach, które mają dzieci (albo prawdziwy produkt spożywczy).
Nazywa go (To jest cytryna) i pyta (Kto, tak jak ja lubi jeść cytryny?)
Dzieci, które lubią cytryny, zamieniają się miejscami i na swojej karcie zakreślają ołówkiem wymieniony produkt.
Gra kończy się, gdy ktoś na swojej karcie zaznaczy w jednym rzędzie (pionowym, poziomym albo na skos) wszystkie trzy produkty.
Wygrywa, gdy umie je nazwać i poprawnie opowie o tym, co zaznaczył na karcie (Lubię jeść groszek, truskawki i marchewki).
3. Globalne czytanie wyrazów
Nauczyciel czyta nazwy produktów, które pojawiły się w zabawie i układa kartki z wyrazami.
Zamiast wyrazów „cola” i „nutella” kładzie obrazki (na nich są napisy).
Nauczyciel przypomina, dzieciom, że niektóre wyrazy już potrafią przeczytać (marchewka i jabłko). Zostają wyrazy: cytryna, miód, groszek, cukierki, truskawki.
Dzieci ćwiczą globalne czytanie (rozpoznawanie wyrazów).
|
Szacowany MINIMALNY czas na realizację treści atomu (w minutach)
|
15 |
Szacowany MAKSYMALNY czas na realizację treści atomu (w minutach)
| 20 |
|
| |
|
|
|
|
Dodaj nowe atomy
|
Schowek
|
Liczba atomów w schowku: 0
|
|
Twoje podręczniki
|
Liczba zapisanych zestawów:
0
|
|
Plan roczny:
|
Twoja liczba godzin w roku: ustaw
Liczba godzin w schowku:
Minimalny czas realizacji: 0,00
Maksymalny czas realizacji:0,00
|
|
|