PODGLĄD ATOMU
|
|
|
|
Wielkanocny koszyczek
W małym koszyczku
Dużo jedzenia,
Które niesiemy
Do poświęcenia:
Chleb i wędlina,
Kilka pisanek
Oraz cukrowy
Mały baranek.
Drożdżowa babka,
Sól i ser biały,
I już jest pełny
Koszyczek mały...
Zbigniew Dmitroca
|
|
|
|
zadowolenie
|
radość
|
smutek
|
zdziwienie
|
Tytuł:
|
Wielkanocny koszyczek II |
Opis skrócony:
|
Przygotujemy wielkanocne pisanki i znajdziemy zajączka. |
Autor(rzy):
|
Małgorzata Małyska
malmal@interia.pl |
Hasła treści
|
Wiosna, święta, tradycje, zwyczaje, Wielkanoc, zdrobnienia, przyimki |
Uwagi metodyczne
|
Materiały dydaktyczne:Materiały dydaktyczne:
kredki, farby, pędzelki, podstawki do jajek, jajka ugotowane (ewentualnie inne materiały, w zależności od zastosowanej techniki ozdabiania pisanek)
Przebieg zajęć:
1. Poznanie wiersza Wielkanocny koszyczek
Uczniowie uważnie słuchają, a nauczyciel czyta wiersz, a następnie sprawdzają, czy wszystkie wymienione w wierszu produkty znalazły się w koszyczku.
Nauczyciel kilka razy czyta wiersz bawiąc się z dziećmi, jak zwykle.
Dzieci śledzą tekst, uczą się czytać i uczą się go na pamięć, by móc w czasie przygotowania koszyczka sprawdzić, czy wszystko w nim jest.
2. Przygotowywanie wielkanocnych pisanek
Nauczyciel zaprasza dzieci do kolorowania pisanek.
Najlepiej, gdyby dzieci mogły pracować przy wspólnym, dużym stole.
Dobrze byłoby przygotować gotowane jaka kurze i malować je wykorzystując farbki plakatowe lub wykorzystać inną, dowolną, technikę zdobienia pisanek.
W podręczniku są wzory pisanek do kolorowania, można zostawić to zadanie do pracy w domu, lub wykorzystać w czasie lekcji, jeśli nie ma możliwości zdobienia prawdziwych jajek.
W czasie pracy uczniowie mogą słuchać (a może wspólnie śpiewać) wesołych piosenek o tematyce związanej z Wielkanocą.
http://www.youtube.com/watch?v=K2ltR0s8eqw
http://www.tvp.pl/dla-dzieci/jedynkowe-przedszkole/dodatki/piosenka-pisanki/508910
Nauczyciel w czasie malowania pisanek aranżuje rozmowę o tradycjach wielkanocnych kultywowanych w domach dzieci.
Po zakończonej pracy dzieci wspólnie sprzątają i przygotowują, rozkładają serwetki i papierowe talerzyki.
Ozdabiają stół kolorowymi zajączkami, pisankami.
Na środku stołu nauczyciel stawia koszyczek i baranka.
3. Kącik ciekawej książki
Kolejna opowieść ciotki Sroki dotyczy tego, skąd się wzięły pisanki?
Zaskakująca historia, która nie tylko daje odpowiedź na pytanie zawarte w tytule rozdziału, ale także pozwala zrozumieć, co to znaczy być dumnym, jak paw i uczula przed pochopnym oskarżaniem innych.
Liliana Bardijewska Moja Ciotka Sroka, Wydawnictwo BIS, Warszawa 2009.
Trzecia opowieść Ciotki Sroki czyli skąd się wzięły pisanki?.
4. Podsumowanie lekcji
Na koniec lekcji dzieci wspólnie z nauczycielem siadają do przygotowanego wcześniej stołu i składając sobie świąteczne życzenia częstują się ugotowanym, pokrojonym na ćwiartki jajkiem.
Nauczyciel prosi o wypowiedzi na temat, czego nauczymy domowników o Wielkanocy?
5. Praca domowa
Kolorowanie wielkanocnych pisanek w książce.
6. Zaznaczam swoją minkę – informacja zwrotna |
Szacowany MINIMALNY czas na realizację treści atomu (w minutach)
|
30 |
Szacowany MAKSYMALNY czas na realizację treści atomu (w minutach)
| 40 |
|
| |
|
|
|
|
Dodaj nowe atomy
|
Schowek
|
Liczba atomów w schowku: 0
|
|
Twoje podręczniki
|
Liczba zapisanych zestawów:
0
|
|
Plan roczny:
|
Twoja liczba godzin w roku: ustaw
Liczba godzin w schowku:
Minimalny czas realizacji: 0,00
Maksymalny czas realizacji:0,00
|
|
|