PODGLĄD ATOMU
|
|
|
|
Tytuł:
|
Witaj wiosno! |
Opis skrócony:
|
Dowiemy się, jak wygląda bocian. |
Autor(rzy):
|
Małgorzata Małyska
malmal@interia.pl |
Hasła treści
|
Wiosna, łąka, zwierzęta, żaby, bociany, zdrobnienia, pląs, piosenka, liczebniki (główne i porządkowe), opis , gra dydaktyczna |
Uwagi metodyczne
|
Materiały dydaktyczne:Materiały dydaktyczne:
plastelina (biała, czerwona i czarna), kredki, maskotka lub maska bociana, wycięte wyrazy, które dzieci czytały na lekcjach polskiego, obrazki, które dotychczas służyły do ćwiczeń poszerzających słownictwo, kostka do gry, pionki
Przebieg zajęć:
1. Zabawa Kle, kle boćku…
Nauczyciel zaprasza do zabawy z piosenką i przedstawia gości, który wiosną przylatuje do dzieci w Polsce.
Dzieci zgadują nazwę gościa (bocian).
Piosenka jest powitaniem gościa i wszystkich przybyłych na lekcję.
http://www.youtube.com/watch?v=TGXMeqcsmvg&feature=related
Dzieci improwizują ruchowo treść piosenki.
Wybrane dziecko bierze bociana – maskotkę (lub zakłada maskę bociana) i wysoko podnosząc nogi do góry spaceruje w środku kręgu.
Pozostałe dzieci tworzą krąg, poruszają się w wyznaczoną stronę i improwizują ruchem piosenkę.
- Kle-kle boćku kle-kle ( dzieci naśladują klekot bociana składając przed sobą ręce)
Witaj nam bocianie (ukłon)
Łąka ci szykuje, łąka ci szykuje żabki na śniadanie. (naśladowanie skaczących żabek)
- Kle-kle boćku kle-kle (klekot bociana)
Usiądź na stodole (dzieci dobierają się parami i kręcą się w kółeczkach)
Chłopcy ci zrobili, chłopcy ci zrobili gniazdo w starym kole.
- Kle-kle boćku kle-kle ( klekot bociana)
Witamy cię radzi ( ukłon)
Gdy zza morza wracasz, gdy zza morza wracasz wiosnę nam sprowadzasz. (dzieci robią duży krąg i trzymając się za ręce chodzą wokół bociana)
2. Co wiemy o bocianach?
Pogadanka w trakcie której nauczyciel weryfikuje wiedzę dzieci o tych ciekawych ptakach.
http://ptaki-rolnictwo.bocian.org.pl/bocian-bialy
3. Opis bociana
Wykorzystanie ćwiczenia z podręcznika.
Zebranie słownictwa określającego wielkość bociana (duży ptak, większy od gęsi…).
Opis (ustny) poszczególnych części ciała bociana.
Lepienie bociana z plasteliny – wykorzystanie poznanych słów do opisu wykonywanego bociana.
Zachęcanie uczniów do samodzielnego opowiadania o bocianie (bocianach).
Czytanie wyrazów, zwrócenie uwagi na zdrobnienie (jak w piosence).
|
Szacowany MINIMALNY czas na realizację treści atomu (w minutach)
|
30 |
Szacowany MAKSYMALNY czas na realizację treści atomu (w minutach)
| 40 |
|
| |
|
|
|
|
Dodaj nowe atomy
|
Schowek
|
Liczba atomów w schowku: 0
|
|
Twoje podręczniki
|
Liczba zapisanych zestawów:
0
|
|
Plan roczny:
|
Twoja liczba godzin w roku: ustaw
Liczba godzin w schowku:
Minimalny czas realizacji: 0,00
Maksymalny czas realizacji:0,00
|
|
|