PODGLĄD ATOMU
|
|
|
|
Smok wawelski
Dawno temu do Krakowa
Straszny potwór przywędrował.
Mieszkał w jamie pod Wawelem
I szkód ludziom robił wiele.
|
|
Ryczał, aż się trzęsły domy,
I okropnie był łakomy,
Ciągle zjadał owce, krowy
I domagał się wciąż nowych. |
|
Wielu zuchów przybywało
Ze złym smokiem walczyć śmiało,
Wszyscy bardzo się starali,
Ale go nie pokonali. |
|
W końcu pewien szewczyk mały
Wpadł na pomysł doskonały,
Wypchał siarką brzuch barana
I pod jamę zaniósł z rana. |
|
Smok barana zjadł ze smakiem,
Potem miał pragnienie takie,
Że nad Wisłę prędko zbiegł,
Pił tak długo, że aż pękł...
Zbigniew Dmitroca
|
|
Tytuł:
|
Melodie i piosenki z różnych stron Polski II |
Opis skrócony:
|
Poznamy krakowską legendę. |
Autor(rzy):
|
Małgorzata Małyska
malmal@interia.pl |
Hasła treści
|
Kraków, zabytki, pomniki, mapa Polski, legenda, bajki, zdrobnienia, taniec, stroje ludowe, homonimy |
Uwagi metodyczne
|
Materiały dydaktyczne:Materiały dydaktyczne:
karty podręcznika
Przebieg zajęć
1. Praca indywidualna z podręcznikiem
Nauczyciel zachęca do obejrzenia ilustracji w podręczniku i prób samodzielnego przeczytania wiersza, który odkryje jedną z tajemnic Krakowa.
Uczniowie pracują samodzielnie, przygotowując się do rozmowy o treści wiersza.
Niektórzy uczniowie szybko domyślą się, że wiersz traktuje o smoku.
2. Słuchanie wiersza Smok wawelski
Nauczyciel zaprasza do uważnego słuchania i śledzenia wzrokiem tekstu wiersza.
Przy kolejnym czytaniu wiersza, uczniowie dopowiadają wyrazy do rymu, czytają wraz z nauczycielem, „podpowiadają” nauczycielowi, uczą się czytać i zapamiętują wiersz.
3. Co przedstawiają ilustracje?
Ćwiczenia w konstruowaniu wypowiedzi ustnych.
Budowanie opowiadania na podstawie ilustracji.
Uczniowie opowiadają historię smoka patrząc na kolejne ilustracje.
|
Szacowany MINIMALNY czas na realizację treści atomu (w minutach)
|
30 |
Szacowany MAKSYMALNY czas na realizację treści atomu (w minutach)
| 40 |
|
| |
|
|
|
|
Dodaj nowe atomy
|
Schowek
|
Liczba atomów w schowku: 0
|
|
Twoje podręczniki
|
Liczba zapisanych zestawów:
0
|
|
Plan roczny:
|
Twoja liczba godzin w roku: ustaw
Liczba godzin w schowku:
Minimalny czas realizacji: 0,00
Maksymalny czas realizacji:0,00
|
|
|